Halacha Brura and Berur Halacha
Institute
מכון הלכה ברורה
הוראות שימוש: הערכים מסודרים בסדר אלף-בית, ומחולקים לערכי משנה.
הערכים מכמה מסכתות מסודרים עם תת-ערכים ותת-תת-ערכים.
ובירור הלכה
מפתח נושאים לבירור הלכה
אות ד
הערכים הראשיים צבועים בצבע אדום,
וערכי המשנה צבועים בצבע כחול.
אחרי כל ערך בא מראה המקום: המסכת, הדף, הציון
(בצבע סגול),
וכותרת העבודה בבירור הלכה (בצבע שחור) .
לפני תת-ערך בא הסימון ->, ולפני תת-תת-ערך בא הסימון ->->,
ולפני תת-תת-תת-ערך בא הסימון ->->->.
לחיפוש נושא יש לגלול למטה ולמעלה במסמך בעזרת מקשי Page up, Page down,
או בעזרת תיבת הגלילה, עד הערך הראשי המבוקש.
בין הערכים הראשיים, יש לחפש את ערך המשנה המבוקש.
דבוֹרים
->הבעלות בהם - מן התורה או מדרבנן או רק משום דרכי שלום
->->אם ברחו ב"ק קיד: ציון א קנין בנחיל דבורים
->->אם הגביה את הכוורת ב"ק קיד: ציון א קנין בנחיל דבורים
->המקדש אשה בדבורים ב"ק קיד: ציון א קנין בנחיל דבורים
->נאמנות אשה או קטן לומר למי שייך נחיל מסוים של דבורים
->->אם הם עדיין פורחים או שנחו בשדה של אחר ב"ק קיד. ציון ח נאמנות אשה וקטן בנחיל
->->אם העידו בשעת מעשה או אח"כ ב"ק קיד. ציון ח נאמנות אשה וקטן בנחיל של דבורים
->->אם ידוע שהלה התייאש או לא התייאש או שאין ידוע ב"ק קיד. ציון ח נאמנות אשה וקטן
->->אם מסיחים לפי תומם או לא ב"ק קיד. ציון ח נאמנות אשה וקטן בנחיל של דבורים
->->אם פלוני מרדף אחריהם או לא ב"ק קיד. ציון ח נאמנות אשה וקטן בנחיל של דבורים
->->בקטן "פורח" (עם שתי שערות קצרות) או פחות מזה ב"ק קיד. ציון ח נאמנות אשה וקטן
->של אחד שנחו על ענף בעץ של אחר
->->האם מותר לבעליהם להיכנס לשדה של האחר ליטלם (בלי לקצץ ענף)
->->->אם כניסתו תזיק ב"ק קיד. ציון ט הצלת נחיל דבורים בתוך שדה חבירו
->->->אם ספק אם כניסתו תזיק ב"ק קיד. ציון ט הצלת נחיל דבורים בתוך שדה חבירו
->->האם מותר לו לקצץ את הענף כדי ליטלם ב"ק קיד. ציון ט הצלת נחיל דבורים בתוך שדה חבירו
->->->אם הוא משלם את דמי הענף או לא ב"ק קיד. ציון ט הצלת נחיל דבורים בתוך שדה חבירו
->->->מעיקר הדין או מתנאי ב"ד ב"ק קיד. ציון ט הצלת נחיל דבורים בתוך שדה חבירו
->->->אם בעל העץ נמצא שם או לא ב"ק קיד. ציון ט הצלת נחיל דבורים בתוך שדה חבירו
דֶבֶר
->התרעה בשופר בשבת עליו או אמירת "עננו" ב"ק פ: ציון ג מתריעים בשבת על צרת הציבור
->תענית עליו
->->אם יש דבר בארץ ישראל - האם מתענים בחוץ לארץ תענית כא: ציון ב מתענים בחוץ לארץ על דבר שבארץ ישראל
->->בחול או בשבת תענית כ: ציון א מתריעים ומתענים על דבר
->->התרעה או תענית תענית כ: ציון א מתריעים ומתענים על דבר
->->על דבר בגוים או בחזירים תענית כא: ציון א מתענים על דבר בחזירים ובגויים
->->על דבר בעיר או בסביבותיה תענית כ: ציון א מתריעים ומתענים על דבר; תענית כ: ציון א עיר שיש בה מפולת
דבר האבד
->לענין קנייה ומכירה בחול המועד ע"ז יב: ציון ה גדרי האיסור וההיתר בקניה מן הגוים
->לענין קנייה ומכירה ביריד של גוים ע"ז יב: ציון ה גדרי האיסור וההיתר בקניה מן הגוים
דבר הגורם לממון
->בבורר צרורות מגורן של אדם אחר ביצה לח: ציון ב הבורר צרורות מגרנו של חברו
->בגזל חמץ ועבר עליו הפסח ובא אחר ושרפו ביצה לח: ציון ב הבורר צרורות מגרנו של חברו
->האם הוא כממון ב"ק עו. ציון א הגונב הקדש מבית הבעלים
->->מדרבנן או מדאורייתא ב"ק צח: אחרי ציון א דבר הגורם לממון
->האם הוא כממון פסחים כט. אחרי ציון א האוכל חמץ של הקדש בפסח
->האם הוא כממון שבועות מה. אחרי ציון א הדין בחנוני על פנקסו כשבעל הבית כופר
->הבדל בינו לגרמי ב"ק צח: אחרי ציון א דבר הגורם לממון
דבר שאין בו ממש
->הנאה משלהבת, צל, קול, מראה או ריח, של הקדש או של ע"ז ביצה לט. ציון ב דין מעילה בגחלת ובשלהבת
->נדר ממנו
->->איסור מדרבנן נדרים טו. ציון ב האיסור מדרבנן על הנודר בדבר שאין בו ממש; נדרים נז. ציון ג האוסר את מעשה ידי אשתו
->->->אם אוסר את עצמו או אחרים נדרים טו. ציון ב האיסור מדרבנן על הנודר בדבר שאין בו ממש
->->->בעם הארץ או בת"ח נדרים טו. ציון ב האיסור מדרבנן על הנודר בדבר שאין בו ממש
->->אם הזכיר משהו מוחשי במפורש או באגב נדרים יג: ציון ב דבר שאין בו ממש - ההגדרה
->->אם מזכיר את שם החפץ נדרים טז. ציון ה נדר ושבועה על דבר מצווה
->->באוסר על עצמו מעשה ידי אשתו נדרים נז. ציון ג האוסר את מעשה ידי אשתו
->->->אם נתן לה חפץ והשביחה אותו - האם השבח שלה נדרים נז. ציון ג האוסר את מעשה ידי אשתו
->->->בלשון "קונם ידייך למעשיהם" נדרים נז. ציון ג האוסר את מעשה ידי אשתו
->->באוסר תשמיש המטה נדרים טו: ציון ד המדיר את אשתו מתשמיש
->->בלשון שבועה - האם אסור מדרבנן או מדאורייתא נדרים טו. ציון ב האיסור מדרבנן על הנודר בדבר שאין בו ממש
->->'דיבור פי עליך' נדרים יג: ציון ב דבר שאין בו ממש - ההגדרה
->->'יאסר פי לדיבורי, ידי למעשי, רגלי להילוכם' נדרים יג: ציון ב דבר שאין בו ממש - ההגדרה
->->מעשה ידיים - האם נחשב שאין בו ממש נדרים יג: ציון ב דבר שאין בו ממש - ההגדרה
->->'נטילת אבן עלי' נדרים יג: ציון ב דבר שאין בו ממש - ההגדרה
->->'קונם ישיבת סוכה עלי' נדרים יג: ציון ב דבר שאין בו ממש - ההגדרה
->->->מדאורייתא או מדרבנן נדרים טז. ציון ה נדר ושבועה על דבר מצווה
->->'קונם פי מדבר עמך' (אוסר אחרים) נדרים יג: ציון ב דבר שאין בו ממש - ההגדרה; נדרים טו. ציון ב האיסור מדרבנן על הנודר בדבר שאין בו ממש
->->'קונם ידי העושה עמך, רגלי מהלכת עמך' נדרים יג: ציון ב דבר שאין בו ממש - ההגדרה
->->'קונם שאיני אוכל' נדרים טו. ציון ב האיסור מדרבנן על הנודר בדבר שאין בו ממש
->->'קונם שאני ישן' נדרים טו. ציון ב האיסור מדרבנן על הנודר בדבר שאין בו ממש
->->'שאיני אוכל לך' נדרים יג: ציון ב דבר שאין בו ממש - ההגדרה