Halacha Brura and Berur Halacha
Institute
מכון הלכה ברורה
הוראות שימוש: הערכים מסודרים בסדר אלף-בית, ומחולקים לערכי משנה.
הערכים מכמה מסכתות מסודרים עם תת-ערכים ותת-תת-ערכים.
ובירור הלכה
מפתח נושאים לבירור הלכה
אות ק
הערכים הראשיים צבועים בצבע אדום,
וערכי המשנה צבועים בצבע כחול.
אחרי כל ערך בא מראה המקום: המסכת, הדף, הציון
(בצבע סגול),
וכותרת העבודה בבירור הלכה (בצבע שחור) .
לפני תת-ערך בא הסימון ->, ולפני תת-תת-ערך בא הסימון ->->,
ולפני תת-תת-תת-ערך בא הסימון ->->->.
לחיפוש נושא יש לגלול למטה ולמעלה במסמך בעזרת מקשי Page up, Page down,
או בעזרת תיבת הגלילה, עד הערך הראשי המבוקש.
בין הערכים הראשיים, יש לחפש את ערך המשנה המבוקש.
קבוע כמחצה על מחצה
->איסור בשאינו קבוע גזרה שמא יקח מן הקבוע חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->אם האיסור ניכר או אינו ניכר חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->אם פירש מעצמו או שעשה מעשה להפריש בידיים חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->אם ראה בשעת הפרישה או לא ראה חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->בבהמת איסור שהתערבה בעדר וכמה בהמות פרשו מן העדר חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->בבעלי חיים ובדברים אחרים חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->בקדשים, בע"ז, ובשאר איסורים חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->אם האיסור אינו ניכר אך אין בו דין ביטול חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->אם האיסור אינו ניכר לעצמו גיטין סד. ציון ו פרק א השולח שליח לקדש אשה ומת השליח
->אם האיסור אינו ניכר לעצמו שבת סט: ציון ג ההולך במדבר ושכח מתי שבת
->אם האיסור ניכר חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->אם לא לקח בידו ורק ראה שהדבר פרש מהקבוע חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->אם לקח בידו ממקום הקביעות חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->בבהמה של איסור שנתערבה באחרות חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->בזאב שנכנס לעדר ודרס כמה טלאים חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->אם יש ספק ספיקא בדריסה חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->האם מותר לומר לגוי לפזרם שלא בפניו חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->בשר הנמצא במקום שיש בו חנויות טרפות וכשרות קידושין עג. ציון ה תינוק שנמצא מושלך מתי נדון כאסופי
->בתשע חנויות שמוכרות בשר כשר ואחת בשר טרף חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->אם ידוע שיש איסור באחת החנויות ואין ידוע איזו היא חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->אם לקח מאחת החנויות ואינו יודע מאיזו לקח חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->בשר שנמצא ביד גוי חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->->אם לא ראינו את הגוי לוקח מאחת החנויות, או לא ראינו חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->בשר שנמצא בשוק חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->דבר שנאסר משום קבוע שהתערב באחרים חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->בקבוע דאורייתא ובקבוע דרבנן חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->חנות שהתערבה בה טרפה חולין צה. ציון ג פרק ה גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->הנקנה מקודם והנקנה מכאן ולהבא חולין צה. ציון ג פרק ה גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->->חתיכה הראויה להתכבד ושאינה ראויה להתכבד חולין צה. ציון ג פרק ה גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->לעניין כוונת האדם סנהדרין עט. ציון ב נתכוון להרוג את זה והרג את זה
->לעניין קבלת ביצה מגוי ביו"ט שספק אם נולדה מיו"ט, אם הוא הולך לגוי או הגוי בא אליו ביצה ז: ציון ב לא בדק מערב יום טוב ולמחר מצא ביצה
->מהתורה או מדרבנן סנהדרין עט. אחרי ציון ב כל קבוע כמחצה על מחצה דמי
->קבוע מדאורייתא וקבוע מדרבנן חולין צה. ציון ג גדרי קבוע בחנויות שחלקן מוכרות בשר טרפה
->שאינו ניכר חולין ט. ציון ב פרק ג שחט בלי לדעת הלכות שחיטה
קבורה (ראה גם: הלנת המת; מת; מת מצוה; קבר)
->בהרוגי ב"ד סנהדרין מו. ציון ה איסור הלנת המת ומצות הקבורה
->ביטול תורה לשם הוצאת המת כתובות יז. ציון ח פרק א ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->במי שהמת עובר לפניו כתובות יז. ציון ח פרק ג ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->במי שיודע על כך ואינו רואה כתובות יז. ציון ח פרק א ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->במי שתורתו אומנותו כתובות יז. ציון ח פרק א ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->במת מצוה כתובות יז. ציון ח פרק א ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->במת שלא למד - האם על הלומדים לבדוק אם יש מי שמתעסק עמו כתובות יז. ציון ח פרק ד ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->בתלמוד תורה של רבים כתובות יז. ציון ח פרק א ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->שיעור המלווים מעבר לאלה שמתעסקים עמו
->->->אם יש שישים רבוא מלווים כתובות יז. ציון ח פרקים ב-ג ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->->לאשה רגילה כתובות יז. ציון ח פרק ד ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->->לאשת ת"ח או אשה חשובה שגומלת חסד וצדקה ויש לה שם בעיר כתובות יז. ציון ח פרק ד ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->->למי שלא למד כתובות יז. ציון ח פרקים ב-ד ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->->למי שלימד תורה לאחרים כתובות יז. ציון ח פרקים ב-ג ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->->למי שלמד מקרא או משנה או שניהם כתובות יז. ציון ח פרקים ב-ג ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->->למי ששימש תלמידי חכמים כתובות יז. ציון ח פרקים ב-ג ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->->לתינוק כתובות יז. ציון ח פרק ד ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->->->לתלמיד חכם כתובות יז. ציון ח פרקים ב-ג ביטול תלמוד תורה להוצאת המת ולהכנסת כלה
->בעיר מקלט (ראה: עיר מקלט)
->האם די בקבורה בארון שאינו בקרקע סנהדרין מו. ציון ה איסור הלנת המת ומצות הקבורה
->האם היא דוחה קריאת מגילה, אם יש שהות לקרוא אחרי הקבורה או אין מגילה ג: ציון ה מקרא מגילה ומת מצוה
->האם יש לזרז הוצאת מת לקבורה
->->באביו ואמו ובשאר קרובים מו"ק כב. ציון ז זירוז הוצאת המת לקבורה
->->אם רוצה להרבות בהספד מו"ק כב. ציון ז זירוז הוצאת המת לקבורה
->הכנסת כלה ומת - מי קודם
->->אם אין די אנשים לעסוק באותו זמן בהלויית המת ובהכנסת כלה כתובות יז. ציון ד העברת המת מלפני הכלה
->->אם יש די אנשים לעסוק בהלויית המת ובהכנסת כלה - במי עדיף לעסוק כתובות יז. ציון ד העברת המת מלפני הכלה
->->אם כלה ומת נפגשים בדרך