Halacha Brura and Berur Halacha
Institute
מכון הלכה ברורה
הוראות שימוש: הערכים מסודרים בסדר אלף-בית, ומחולקים לערכי משנה.
הערכים מכמה מסכתות מסודרים עם תת-ערכים ותת-תת-ערכים.
ובירור הלכה
מפתח נושאים לבירור הלכה
אות נ
הערכים הראשיים צבועים בצבע אדום,
וערכי המשנה צבועים בצבע כחול.
אחרי כל ערך בא מראה המקום: המסכת, הדף, הציון
(בצבע סגול),
וכותרת העבודה בבירור הלכה (בצבע שחור) .
לפני תת-ערך בא הסימון ->, ולפני תת-תת-ערך בא הסימון ->->,
ולפני תת-תת-תת-ערך בא הסימון ->->->.
לחיפוש נושא יש לגלול למטה ולמעלה במסמך בעזרת מקשי Page up, Page down,
או בעזרת תיבת הגלילה, עד הערך הראשי המבוקש.
בין הערכים הראשיים, יש לחפש את ערך המשנה המבוקש.
נאמנות (ראה גם: גוי; מסיח לפי תומו; עגונה; עדות)
->האומר שבהמה מסוימת היא טריפה, ועדים הכחישוהו קידושין סה. ציון ט אדם אוסר את עצמו בטענת קידושין
->האם לווה נאמן לפסול לעדות את מי שהילווה לו בריבית סנהדרין כה. ציון ב נאמנות הלוה לפסול את המלוה בריבית
->האם נגזל נאמן לפסול לעדות את הגזלן סנהדרין כה. ציון ב נאמנות הלוה לפסול את המלוה בריבית
->שבויה שאמרה שנטמאה, ועדים אומרים שלא נטמאה קידושין סה. ציון ט אדם אוסר את עצמו בטענת קידושין
->של אב (ראה: אב)
->של אדם על עצמו באיסורים נגד עדים פסולים יבמות קיז: ציון א עד אומר 'מת' ושניים אומרים 'לא מת'
->של אם (ראה: אם)
->של אשה (ראה גם: אשה)
->->באיסור נידה פסחים ד: ציון ג נאמנות של אשה וקטנים באיסורים
->->בספירת ימי נידה פסחים ד: ציון ג נאמנות של אשה וקטנים באיסורים
->->על מעשה של אחרים באיסורין פסחים ד: ציון ג נאמנות של אשה וקטנים באיסורים
->->בבדיקת חמץ ובביטול חמץ פסחים ד: ציון ג נאמנות של אשה וקטנים באיסורים
->->בהפרשת חלה ותרומות ומעשרות פסחים ד: ציון ג נאמנות של אשה וקטנים באיסורים
->->באיסורים דרבנן ודאורייתא פסחים ד: ציון ג נאמנות של אשה וקטנים באיסורים
->של אשה שאמרה "אשת איש הייתי ונתגרשתי" קידושין סד. ציון א נאמנות האב על קידושי בתו וגרושיה
->של אשה שאמרה "מקודשת אני" קידושין סג: ציון ו נאמנות האב על בתו והאשה על עצמה
->->אם אחרי זמן נתקדשה לאחר קידושין סד. ציון א נאמנות האב על קידושי בתו וגרושיה
->של בעל להתיר את אשתו לאחרים או להצריכה יבום לאחר מותו קידושין סד. ציון ה נאמנות הבעל ליבום - לאסור ולהתיר
->של גוי מסיח לפי תומו, לענין "אותו ואת בנו" קידושין סו. ציון ג נאמנות עד אחד על אשת איש שזינתה
->של דיין האומר "לזה זיכיתי ולזה חייבתי" קידושין עד. ציון א נאמנות דיין על פסק הדין
->של חיה (מיילדת) (ראה: חיה)
->של ניזק, הנשבע על סכום הנזק
->->באש ב"ק סב. ציון ה תקנת נגזל באשו
->->->בדברים גלויים ובדברים טמונים ב"ק סב. ציון ה תקנת נגזל באשו
->->->אם הדליק בתוך שלו (והאש התפשטה) או בתוך של חברו ב"ק סב. ציון ה תקנת נגזל באשו
->->->אם המזיק טוען ברי שנשרף פחות - האם הוא נאמן בשבועה ב"ק סב. ציון ה תקנת נגזל באשו
->->במסור ב"ק סב. ציון ז תקנת נגזל במוסר
->->->אם המוסר טוען ברי שמסר פחות או שאינו יודע ב"ק סב. ציון ז תקנת נגזל במוסר
->->במשליך ארגז של אחר לנהר ב"ק סא: ציון ד טמון באש
->->->על דבר שדרכו להניח בארגז או שאין דרכו ב"ק סא: ציון ד טמון באש; ב"ק סב. ציון ח המזיק ולא ידוע מה הזיק
->->->על דבר שספק האם דרכו להניח בארגז ב"ק סב. ציון ח המזיק ולא ידוע מה הזיק
->->בשורף שטר ב"ק צח: ציון א התשלום על שריפת השטר כשמאמינו
->של עד אחד (ראה: עד אחד)
->של עד אחד לאסור דבר של אדם אחר גיטין נד: ציון ד נאמנות עד אחד לאסור בשל חברו
->->אם בעל הדבר שתק גיטין נד: ציון ד נאמנות עד אחד לאסור בשל חברו
->->->אם אחר כך חזר בו ונתן אמתלא לשתיקתו גיטין נד: ציון ד נאמנות עד אחד לאסור בשל חברו
->->->בדבר שלא היה לו לדעת עליו גיטין נד: ציון ד נאמנות עד אחד לאסור בשל חברו
->->אם הוא פועל או שליח שקיבל על עצמו לעשות את מה שצריך גיטין נד: ציון ד נאמנות עד אחד לאסור בשל חברו
->->->אם הוא מקבל שכר לפי הזמן או לפי המעשה גיטין נד: ציון ד פרק ו, ז נאמנות עד אחד לאסור בשל חברו
->->->אם לפי דבריו הוא מפסיד את שכרו, כולו או חלקו, מרובה או מועט גיטין נד: ציון ד פרק ו, ז נאמנות עד אחד לאסור בשל חברו
->->אם לא אמר לחברו בפעם הראשונה שפגש אותו אלא רק אח"כ גיטין נד: ציון ד נאמנות עד אחד לאסור בשל חברו
->->כשהדבר ברשותו ויכול לקלקלו או אינו יכול לקלקלו גיטין נד: ציון ד נאמנות עד אחד לאסור בשל חברו
->של קטן (ראה גם: קטן)
->->באיסורים דרבנן ודאורייתא פסחים ד: ציון ג נאמנות של אשה וקטנים באיסורים
->->בבדיקת חמץ פסחים ד: ציון ג נאמנות של אשה וקטנים באיסורים
->של קרוב ואשה על זהות יבמה ויבם קידושין סג: ציון ח נאמנות האב להעיד על גיל בניו
'נאמנות' (התחייבות להאמין לשכנגדו)
->לווה שאמר שנאמן עליו המלווה כשלושה עדים לטעון שלא פרע
->->אם פרע בפני ארבעה - האם המלווה נאמן, בשבועה או בלי שבועה שבועות מב. ציון ה פרק ו לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->אם פרע בפני חמישה - האם המלווה נאמן, בשבועה או בלי שבועה שבועות מב. ציון ה פרק ו לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->לווה שאמר שנאמן עליו המלווה כשני עדים לטעון שלא פרע
->->אם הלווה פרע בפני בית דין - האם המלווה נאמן לטעון שלא פרע שבועות מב. ציון ה פרק ד לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->אם יותר משני עדים מעידים שפרע - האם נאמן המלווה לטעון שלא פרע שבועות מב. ציון ה פרק א לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->->אם אין שטר שבועות מב. ציון ה פרק א לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->->אם כתב שהמלווה נאמן עליו כשני עדים כשרים שבועות מב. ציון ה פרק א לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->אם יש לו מיגו שהיה יכול לטעון טענה אחרת שהיה נפטר בה - האם הלווה נאמן לטעון שפרע שבועות מב. ציון ה פרק ז לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->אם עדים מעידים שהמלווה הודה שהחוב פרוע - האם המלווה נאמן לטעון שלא פרע שבועות מב. ציון ה פרק ד לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->->אם הודה בפני הלווה או שלא בפני הלווה או בפני בית דין שבועות מב. ציון ה פרק ד לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->אם עדים מעידים שפרע
->->->נאמנות המלווה בלי שבועה, במילווה על פה או במילווה בשטר שבועות מב. ציון ה פרק ג לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->->נאמנות המלווה לטעון שהפרעון היה עבור חוב אחר שבועות מב. ציון ה פרק ב לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->->נאמנות המלווה לטעון שלא היו דברים מעולם שבועות מב. ציון ה פרק ב לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->->אם עדים מעידים שהמלווה פטר את הלווה מכל תביעה שבעולם - האם הם נאמנים שבועות מב. ציון ה פרק ד לווה שאמר שהמלווה נאמן עליו
->לווה שאמר שנאמן עליו המלווה לטעון שלא פרע