Halacha Brura and Berur Halacha
Institute
מכון הלכה ברורה
הוראות שימוש: הערכים מסודרים בסדר אלף-בית, ומחולקים לערכי משנה.
הערכים מכמה מסכתות מסודרים עם תת-ערכים ותת-תת-ערכים.
ובירור הלכה
מפתח נושאים לבירור הלכה
אות ש
הערכים הראשיים צבועים בצבע אדום,
וערכי המשנה צבועים בצבע כחול.
אחרי כל ערך בא מראה המקום: המסכת, הדף, הציון
(בצבע סגול),
וכותרת העבודה בבירור הלכה (בצבע שחור) .
לפני תת-ערך בא הסימון ->, ולפני תת-תת-ערך בא הסימון ->->,
ולפני תת-תת-תת-ערך בא הסימון ->->->.
לחיפוש נושא יש לגלול למטה ולמעלה במסמך בעזרת מקשי Page up, Page down,
או בעזרת תיבת הגלילה, עד הערך הראשי המבוקש.
בין הערכים הראשיים, יש לחפש את ערך המשנה המבוקש.
שאול (ראה: שואל)
שאול המלך
->הלנת בני שאול המוקעים (ראה: הלנת המת)
שאור
->האם שיעורו כשיעור חמץ ביצה ב. ציון ב שיעורי איסור חמץ ושאור
->הגדרתו ביצה ב. ציון ב שיעורי איסור חמץ ושאור
->שנפסל לאכילת כלב ביצה ב. ציון ב שיעורי איסור חמץ ושאור
שאור ודבש (איסור העלאתם למזבח)
->העלאתם לשם עצים יבמות ק. ציון ו הקרבת מנחה של מי שהוא ספק כהן
שאילה (ראה: השאלה; שואל)
שאלה לחכם (התרת נדרים)
->בהקדש, או באומר "הריני נזיר" או "הרי עלי קרבן" ביצה כ. ציון א הנודר תודה על מנת לצאת ידי חגיגה
->בלי הסכמת מי שהנאתו נאסרה על הנודר נדרים סה. ציון א פרק ב המודר הנאה מחברו
->->בנדר שהיה לתועלת האחר או לא נדרים סה. ציון א פרק ב המודר הנאה מחברו
->בלי חרטה
->->אם הוא רואה שהנדר לא נעשה בלב שלם נדרים כא: ציון ג התרת נדרים בחרטה ובפתח
->->מדאורייתא או מדרבנן נדרים כא: ציון ג התרת נדרים בחרטה ובפתח
->בלי טעם ובלי חרטה נדרים עז. ציון ה התרת הנדר בעמידה, בישיבה ובהליכה
->בעמידה נדרים כא: ציון ג התרת נדרים בחרטה ובפתח; נדרים עז. ציון ה התרת הנדר בעמידה, בישיבה ובהליכה
->->אם הוא מתיר ע"י פתח או ע"י חרטה נדרים עז. ציון ה התרת הנדר בעמידה, בישיבה ובהליכה
->בשבת
->->התרת חרמי קהל שאינם לצורך השבת שבת קמז. ציון ו הפרת נדרים והתרתם בשבת
->->->אם צריכים להתיר רק לצורך יחיד שבת קמז. ציון ו הפרת נדרים והתרתם בשבת
->->נדר על דבר מאכל ולבוש שבת קמז. ציון ו הפרת נדרים והתרתם בשבת
->->שלא לצורך השבת שבת קמז. ציון ו הפרת נדרים והתרתם בשבת
->->->לצורך מצווה שבת קמז. ציון ו הפרת נדרים והתרתם בשבת
->האם בעל חכם יכול להתיר את נדרי אשתו נדרים ח: ציון ב האם בעל חכם יכול להתיר נדרי אשתו
->->בנדר שאינו יכול להפר נדרים ח: ציון ב האם בעל חכם יכול להתיר נדרי אשתו
->->->ע"י חרטה נדרים ח: ציון א התרת נדרים שלא על ידי הנודר בעצמו
->->בנדר שיכול להפר נדרים ח: ציון ב האם בעל חכם יכול להתיר נדרי אשתו
->->בצירוף שניים נוספים נדרים ח: ציון ב בעל חכם מהו שיתיר; נדרים פא: ציון ה אין חכם מתיר נדרי עצמו
->האם הנדר נעקר למפרע נדרים סז. ציון א האב והבעל - כשקיים האחד ונשאל על הקיום
->->האם מועילה למפרע לגמרי נדרים כב: ציון א שבועות ונדרים שאין נזקקים להתירם
->האם לאחר התרת חכם יש עדיין קצת עונש על הנודר נדרים כב. ציון א פתח שיש בו הזכרת חומרת נדרים; נדרים עז: ציון ט הלשון של התרת החכם והפרת הבעל
->האם מצווה להישאל על נדר נדרים ט. ציון ד אימתי ראוי לידור נדרים; נדרים כב: ציון א שבועות ונדרים שאין נזקקים להתירם
->->בנדרי איסור נדרים ט. ציון ד אימתי ראוי לידור נדרים
->->בנדרי הקדש נדרים ט. ציון ד אימתי ראוי לידור נדרים
->החובה לפרט את הנדר - 'כל נדרי' מתיר בלי פירוט (ראה: 'כל נדרי')
->המקור להתרת נדרים נדרים כא: ציון ג התרת נדרים בחרטה ובפתח
->הנודר בפני חברו בדבר שלא נוגע לחברו - האם צריך להתיר בפניו נדרים סה. ציון א פרק ז המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->העובר על נדר - מתירים רק אם נהג איסור כימים שעבר נדרים כ. ציון ה העונש לעובר על נזירות
->->אם יש חשש שיעבור על הנדר מתירים לו מיד נדרים כ. ציון ה העונש לעובר על נזירות ועל נדר
->->->בחרטה או בפתח נדרים כ. ציון ה העונש לעובר על נזירות ועל נדר כשדעתו להישאל עליהם
->->אם עבר בשוגג נדרים כ. ציון ה העונש לעובר על נזירות ועל נדר כשדעתו להישאל עליהם
->הצורך שיתיר בפני מי שהנאתו נאסרה על הנודר נדרים סה. ציון א פרק א, ג המודר הנאה מחברו
->->אם הודיע לו על ההתרה נדרים סה. ציון א פרק א המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->->->לפני ההתרה או אחריה נדרים סה. ציון א פרק א המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->->אם הלה מסכים נדרים סה. ציון א פרק ב המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->->אם הלה מת נדרים סה. ציון א פרק ז המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->->אם נדר מרצונו או שהלה הכריח אותו לנדור נדרים סה. ציון א פרק ג המודר הנאה מחברו
->->אם נדר שלא בפני האחר נדרים סה. ציון א פרק ד, ו המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->->בנדר שהיה לתועלת האחר או לא נדרים סה. ציון א פרק א המודר הנאה מחברו
->->בנודר לגוי נדרים סה. ציון א פרק ו המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->->התרה שלא בפניו לצורך מצוה נדרים סה. ציון א פרק ו-ז המודר הנאה מחברו
->הצורך שיתיר בפני מי שהנדר היה לטובתו (כגון 'אם לא אעשה לך כך וכך, תיאסר הנאתך עלי') נדרים סה. ציון א פרק ג המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->->אם הנדר לא בא עקב טובה שעשה לו האחר נדרים סה. ציון א פרק ב המודר הנאה מחברו
->->אם מת האחר נדרים סה. ציון א פרק ז המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->->אם נדר מרצונו או שהלה הכריח אותו לנדור נדרים סה. ציון א פרק ג המודר הנאה מחברו
->->בנודר לגוי או לקטן נדרים סה. ציון א פרק ז המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->->האם מועילה הודעה בלי הסכמתו נדרים סה. ציון א פרק ז המודר הנאה מחברו
->->האם מועילה התרה שלא בפניו בדיעבד נדרים סה. ציון א פרק ה, ז המודר הנאה מחברו
->->התרה שלא בפניו לצורך מצווה נדרים סה. ציון א פרק ז המודר הנאה מחברו אין מתירין לו אלא בפניו
->הצורך שיתיר בפני מי שעשה לו טובה ובעקבותיה נדר נדרים סה. ציון א פרק ג