Halacha Brura and Berur Halacha
Institute

מכון הלכה ברורה ובירור הלכה

מפתח לפירושים על אגדות התלמוד

לדף הראשי של המפתח לאגדות

מסכת פאה
פ"א מ"א01 אלו דברים שאין להם שיעור חלקת יהושע עמ' קי, קפו הערה צז
פ"א מ"א01 אלו דברים שאין להם שיעור וכו׳ ות"ת כנגד כולם תורת החסידים הראשונים עמ' קלט
פ"א מ"א01 אלו דברים שאין להם שיעור... וגמ"ח פירוש המכבי ישעיהו ונביאים אחרונים עמ' מז
פ"א מ"א01 אלו דברים שאין להם שיעור... וגמ"חמסילת ישרים עמ' תקכד
פ"א מ"א01 הפאה יש לה שיעור למטה אבל לא למעלה - ר"ש אור אברהם ויקרא עמ' רס
פ"א מ"א01 פאה אין לה שיעור למעלה אור אברהם דברים עמ' רסב
פ"א מ"א02 בכורים אין להם שיעור מדאורייתא - רע"ב אור אברהם דברים עמ' רס
פ"א מ"א02 גמילות חסדיםאור הרעיון עמ' ע
פ"א מ"א03 אוכל פירותיהן בעוה"זאהל משה (שיינרמן) בראשית עמ' תקנה
פ"א מ"א03 אלו דברים וכו' ותלמוד תורה כנגד כולם חוסן יהושע מאמר א פ"ב עמ' קעד
פ"א מ"א03 אלו דברים וכו' ותלמוד תורה כנגד כולםלבני ישראל עמ' כט
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל מפירותיהם...פירוש המכבי דברים עמ' שכג
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעוה"ז והקרן קיימת לו לעוה"ב וכו' דרשות מהרי"ץ לז' אדר עמ' קלד, רכא
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעוה"ז והקרן קיימתאבל מצרים ח"א דף יג ע"א, טז ע"ב
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעוה"ז והקרן קימת לו לעוה"בדברי שמואל (תשיג) עמ' פב
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעוה"ז וכו'קדושת יו"ט ח"א דף צו ע"ד
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעוה"ז וכו׳שם משמעון (שפירא) עמ' קכג
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעוה"זדרך חיים עמ' עג, קפט, תלז
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזהנתיבות עולם ח"א עמ' קנב, רכ
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהםתפארת ישראל עמ' כז, קפו
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן דרשות מהר"ל (יד מרדכי) עמ' תקיא
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעוה"ז דרשות מהר"ם בנעט עמ' רמז
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעוה"ז חכמת התורה וישלח עמ' קעב
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעוה"ז חכמת התורה תולדות עמ' תסד, תקטז, תקכז, תרב
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעוה"ז והקרן קיימת לו לעוה"ב, וגמ"ח ס' החיים (תשנג) עמ' פט
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעוה"ז וכו' ילקוט דברי חכמים בראשית סי' שלא, שנט
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעוה"ז וכו' וגמילות חסדיםבינה לעתים דרוש לט עמ' רמט
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעוה"ז וכו'בני יששכר ח"א דף סח ע"ד
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעולם הזה והקרן קימת לו לעולם הבאנועם אלימלך דף סב ע"ב
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעולם הזה והקרן קימת לו לעולם הבאבית ישראל (טויסיג) ח"ו עמ' כט, שה
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעולם הזה וכו'שפע חיים ח"ד עמ' רג
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן וכו' כיבוד אב ואם אור יחזקאל - מדות עמ' סו
פ"א מ"א03 אלו דברים שאדם אוכל פרותיהן בעולם הזה והקרן קימת לו לעולם הבא אמרי נועם (מועדים) סי' ז לשבועות [מבן המחבר]
פ"א מ"א03 אלו דברים שאוכלים פירותיהם בעוה"ז והקרן קיימת לעוה"ב.אמרי בינה (שיפמאן) עמ' יב
פ"א מ"א03 דברים שאדם אוכל פירותיהן בעוה"זחכמת התורה בראשית עמ' קעט
פ"א מ"א03 דברים שאדם אוכל פרות בעוה"ז והקרן קימת לו לעוה"ב מי מרום ח"ט עמ' שלה
פ"א מ"א03 ואלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזה וכו'תולדות שמואל עמ' צד
פ"א מ"א03 ואלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזה כו' דברי שמואל עמ' צד
פ"א מ"א03 שאדם אוכל פרותיהן בעוה"ז והקרן קיימת לו לעוה"באור החיים (שיטץ) עמ' 49
פ"א מ"א04 והקרן קיימת לעולם הבא אור יחזקאל - אמונה עמ' רמטפאה
פ"א מ"א04 והקרן קיימת לעולם הבא אור יחזקאל - דרכי העבודה עמ' קצז, רמב, שלב
פ"א מ"א04 פירות לעוה"ז וקרן לעוה"בהגיוני עוזיאל ח"א עמ' 159
פ"א מ"א05 והבאת שלום בין אדם לחבירו שערי תשובה (עם שערי חיים) שער שלישי מאמר רי
פ"א מ"א05 והבאת שלום בין אדם לחבירו ובין איש לאשתו ותלמוד תורה כנגד כולםאוצר פתגמי חב"ד ח"א עמ' 51
פ"א מ"א05 כבוד אב הוי בכלל גמילות חסדים - רמב"ם - ר"ש אור אברהם - רות עמ' ת
פ"א מ"א05 כבוד חכמים הוי מצוה שבין אדם לחבירו - רמב"ם אור אברהם - מסכת מגילה עמ' תמה
פ"א מ"א05 כיבוד אב ואם הוי בין אדם לחבירו - רמב"ם ר"ש אור אברהם דברים עמ' סה
פ"א מ"א05 מצות שבין אדם לחבירו וכו' - רמב"ם אור אברהם בראשית - הוספות חדשות עמ' כג
פ"א מ"א06 ות"ת כנגד כולםדרך חיים עמ' תלו
פ"א מ"א06 ות"ת כנגד כולםמוסר המקרא והתלמוד עמ' קמ
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם אור לשמים (תשסג) עמ' של
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם אור תורה השלם (מזריטש) עמ' קעט
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם אמרי אש (טאוב) עמ' שפב
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם בית ישראל (טויסיג) בראשית עמ' נה
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם בית ישראל (טויסיג) שמות עמ' נ
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם דרשות מהר"ם שיק עמ' תקפג
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם מגיד דבריו ליעקב, אור תורה סי' קעט
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם ס' החיים (תשנג) עמ' קעו
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם שמן ראש (כץ) ח"ו עמ' שכג
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולם שערי תשובה (עם שערי חיים) שער שלישי מאמר י, שער רביעי מאמר יא
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולםדרשות שבט הלוי עמ' קפד
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולםנפש החיים עמ' 163 ,110
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולםראשית חכמה, קדושה פרק ו אות נב, תוצא' חיים פרק קפה
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולםשופרא דישראל (תשסו) עמ' קז
פ"א מ"א06 ותלמוד תורה כנגד כולםתורת הרבי רבי זושא סי' קט
פ"א מ"א06 שקולה תורה כנגד כולםמשך חכמה דברים פ' כו פס' יח
פ"א מ"א06 תלמוד תורה כנגד כולם עמוד העבודה (תשעג) לקוטי אמרים מז
פ"א מ"א06 תלמוד תורה כנגד כולם שיחות הרב צבי יהודה שמות עמ' 99
פ"א מ"א06 תלמוד תורה כנגד כולםאורחות צדיקים שער תורה עמ' קפד
פ"א מ"א06 תלמוד תורה כנגד כולםמשך חכמה דברים פ' ל פס' יד
פ"א מ"א06 תלמוד תורה כנגד כולםפנים יפות על תהלים עמ' קפה
פ"א מ"א06 תלמוד תורה כנגד כולןשערי תשובה שער ג אות י, שער ד אות יא, אגה"ת אות ז
פ"א מ"א06 תלמוד תורה פירותיהן בעוה"ז חכמת התורה ויצא עמ' תרנח
פ"א מ"א משנת חיים דברים עמ' קנו
פ"א מ"א פיה"מ לרמב"ם - לא יתחייב לתת יותר מחמישית ממונו, לבד אם עשה כן ממרת חסידות אגרא דפרקא (תשסה) עמ' קסב
פ"א מ"א פירוש הרמב"ם על אלו דברים שאדם אוכל וכו' דרשות הרא"ש דף ח ע"א דרוש ו
פ"א מ"א ר"ש דרשות מהר"ם בנעט עמ' רמב
פ"א מ"א ר"ש לא תכלה את פאת שדך בקצרךאמת ליעקב עה"ת עמ' שעח
פ"א מ"ג נותנין פאה מתחלת השדה ומאמצעה אור אברהם ויקרא עמ' רנז
פ"א מ"ו ונותן משום הפקר ופטור עד שימרחאיש צעיר דף א ע"א
פ"א מ"ו ר"ש - למה צריך קרא לפטור הפקר ממעשר, ליהוי כלקוח אור אברהם - רות עמ' קנז, שד
פ"ב מ"א ואלו מפסיקין לפאה... הבור והניראבן שוהם עמ' 13
פ"ב מ"א שביל היחיד עיוני רש"י במדבר עמ' תא
פ"ב מ"ד ולחרובין כו' ולזיתיםאמת ליעקב עה"ת עמ' סח
פ"ב מ"ו אמר נחום הלבלר מקובל אני מרבי מיאשא וכו' הלכה למשה מסיני וכו'בית ישראל (טויסיג) בראשית עמ' לד
פ"ב מ"ו אמר נחום הלבלר מקובל אני מר' מיאשא וכו' בזורע את שדהו שני מיני חטין...כוזרי מאמר ג סי' סז
פ"ד מ"א אפילו תשעים ותשעה אומרים לחלק ואחד אומר לבוז - לזה שומעים שאמר כהלכהשיחות הרב צבי יהודה דברים עמ' 556
פ"ד מ"ג נטל מקצת פ"וזרקה על שהאר אין לו בה כלוםאיש צעיר דף יב ע"א
פ"ד מ"ה שלש אבעיות ביוםאמה של מלכות עמ' 51
פ"ד מ"ו אין השכחה אלא בשעת העימודמשך חכמה דברים פ' כד פס' יט
פ"ד מ"ז משנת חיים ויקרא עמ' תלט
פ"ד מ"ט בגליון הגרע"א עיוני רש"י דברים ח"א עמ' שעב-שעג
פ"ה מ"א לקט פטור ממעשרמשך חכמה מגילה רות פ' ב פס' טז
פ"ה מ"ד דרכי חושן עמ' רעו [הלכה]
פ"ו מ"א הבקר לעניים הבקר וכו'טוב ירושלים שמות פט"ו פסוק ו, ויקרא פי"ט פסוק כ
פ"ו מ"א הפקר לעניים ולא לעשירים אינו הפקר אור אברהם ויקרא עמ' שנא, שנו
פ"ו מ"א הפקר לעניים ועשירים עיוני רש"י דברים ח"א עמ' שע
פ"ו מ"א ר"ש - הפקר משמיטה עיוני רש"י דברים ח"א עמ' שסט
פ"ו מ"ג בחורי הנמלים שאין אנו יודעים מהיכן הביאו, לענייםמשך חכמה דברים פ' כד פס' יט
פ"ו מ"ד אין שכחה לפניופירוש המכבי דברים עמ' קיג
פ"ו מ"ד כל שלפניו אינו שכחה ושלאחריו שכחהמשך חכמה דברים פ' כד פס' כ
פ"ו מ"ה נפל אחד או שנים וכו׳טוב טעם ויקרא עמ' קב
פ"ו מ"ה שני עומרים שכחה ושלשה אינם שכחהראשית חכמה, ענוה פרק א אות לג
פ"ו מ"ו שכחה היא דוקא פחות מסאתיםפירוש המכבי דברים עמ' קיג
פ"ו מ"ו עומר שיש בו סאתים עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תרנז
פ"ו מ"ז קמה שיש בה סאתיים ושכחה, אינה שכחהמשך חכמה דברים פ' כד פס' יט
פ"ו מ"ז קמה שיש בה סאתים עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תרנט
פ"ו מ"י שכחת קמה עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תרנט
פ"ז מ"א כל זית שיש לו שם בשדה וכו' אור התורה (תאומים, תשנט) עמ' קסו
פ"ז מ"א במה דברים אמורים בשמו במעשיו ובמקומואמרי חמד ח"א דף ט ע"א
פ"ז מ"א זית שופכני זית ביישני אור התורה (תאומים, תשנט) עמ' רנב
פ"ז מ"א יש שכחה לזיתים אמרי פנחס השלם - שער תורת האדם סי' פט
פ"ז מ"א אין שכחה לזיתים עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תתח
פ"ז מ"ב הזית שהוא עומד על שלוש שורות בין שני מלבנים ושכחומשך חכמה דברים פ' כד פס' כ
פ"ז מ"ב אבל אם התחיל בו אפילו כזית הנטפה בשעתו ושכחומשך חכמה דברים פ' כד פס' כ
פ"ז מ"ג איזהו פרט? הנושר בשעת הבצירה... איזוהי עוללת? כל שאין לה לא כתף ולא נטףנועם אלימלך דף סב ע"ג
פ"ז מ"ג בפירוש הגר"א דרשות ר"י מסלוצק עמ' כב
פ"ז מ"ד איזהו עוללות? כל שאין לו לא כתף ולא נטף, ספק- של ענייםמשך חכמה דברים פ' כד פס' יט
פ"ח דרכי חושן עמ' קעח [הלכה]
פ"ח מ"ה אין פוחתין לעני בגורן עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשכא
פ"ח מ"ה אבא שאול אומר ושאר כל הפירות כדי שימכרם ויקח בהם מזון שתי סעודותמשך חכמה דברים פ' כו פס' יב
פ"ח מ"ו מדה זו אמורה בכהנים עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשכ
פ"ח מ"ו מידה זו אמורה בכהנים ובלויים ובישראליםמשך חכמה דברים פ' כו פס' יב
פ"ח מ"ז אין פוחתין לעני משיבת נפש עמ' קמז
פ"ח מ"ז אין פוחתין לעני וכו' אגרא דפרקא (תשסה) עמ' כ
פ"ח מ"ח אין פותחין לעני בגורן מחצי קב חטיםמשך חכמה דברים פ' כו פס' יב
פ"ח מ"ט13 מי שנוטל צדקה ואין צריך עיוני רש"י דברים ח"א עמ' עד
פ"ח מ"ט14 מי שצריך ואינו נוטל בסוף יפרנס אחריםכתבי הרב נתן פרידלאנד ח"א עמ' 272-273
פ"ח מ"ט14 עד שיצטרך לבריות עיוני רש"י שמות ח"ב עמ' קצ
פ"ח מ"ט18 כל מי שאינו לא חיגר וכו' אמרי פנחס השלם - ליקוטים - שער אמת ואמונה סי' ז
פ"ח מ"ט18 כל מי שלא חיגר ולא סומא וכו' אינו מת מן הזקנה עד שיהיה כאחד מהם אור ישרים (תשסב) עמ' קמט
פ"ח מ"ט18 מי שאינו לא חיגר ולא סומא ועושה עצמו כאחד מהם אמרי קדוש (תשסא) עמ' פט
פ"ח מ"ט21 כל דיין שלקח שוחד ומטה את הדין אינו מת מן הזקנה וכו'יד אהרן עמ' ס
מסכת דמאי
פ"א מ"ו אהלי יעקב (הוסיאטין) דף רנח ע"ב
פ"א מ"ז אהלי יעקב (הוסיאטין) דף רמח ע"א, רמט ע"א
פ"ב מ"ב המקבל עליו להיות חבר... ולא יהיה מטמא למתים, ומשמש בביהמ"דאור לפני הדורשין עמ' 28
פ"ב מ"ב ר' יהודה אומר אף לא... ולא יהיה מטמא למתים ומשמש בבית המדרשאור הצבי עמ' 248
פ"ב מ"ג המקבל עליו להיות חבר וכו'בינה לעתים דרוש יז עמ' קלב
פ"ג מ"א יד יצחק עמ' רנח ס"ק ה [הלכה]
פ"ג מ"ב תוספות יום טובשבט סופר - שערי שמחה ח"א עמ' קסט
פ"ד מ"א הלוקח פירות ממי שאינו נאמן על המעשרות וכו', יאכל על פיובני יששכר ח"א דף ט ע"ד
פ"ד מ"א עם הארץ אימת שבת עליו דברי שמואל (תשיג) עמ' סה
פ"ז מ"ב מזגו לו את הכוס אומר מה שאני משייר יהיה מעשראמרי השכל עמ' 69
פ"ז מ"ג תוי"ט - מדכתיב ואת לאה וילדיה אחרונים ואת רחל ואת יוסף אחרונים, מוכח שגם אחר תיבת 'אחרון' יצדק עוד' לומר 'אחרון' אגרא דפרקא (תשסה) עמ' שלא
פ"ז מי"א אהלי יעקב (הוסיאטין) דף שכו ע"ב
מסכת כלאים
פ"א מ"א ר"ש יד יצחק עמ' סט ס"ק א [הלכה]
פ"א מ"ו ואסור להנהיג הפרד עם הסוס או עם החמורשערי תשובה שער ג אות צא
פ"א מ"ז אינו כלאים עד שיהיו שתי חטים ושעורהמשך חכמה דברים פ' כב פס' ט
פ"ג מ"א תוי"ט - אקלידס היה מעיר אתונ"י עיר החכמה אגרא דפרקא (תשסה) עמ' קסד
פ"ד מ"א קרחת הכרםאמת ליעקב עה"ת עמ' תד
פ"ד מ"ט ובשנה אחרת היה הופך את השער למקום אחראמת ליעקב עה"ת עמ' תד
פ"ה מ"ג ואם היה שער כותשאמת ליעקב עה"ת עמ' תד
פ"ה מ"ה הנוטע ירק בכרם מקדש מ"ה גפנים אור יהושע דף ס ע"א
פ"ז מ"א המבריך את האילן אגרא דכלה ח"א עמ' ער, שצו, תכד, ח"ב עמ' יב
פ"ז מ"א המבריך את האילןבני יששכר ח"ב דף קל ע"ב
פ"ז מ"א המבריך וכו'שבט סופר - שערי שמחה ח"ב עמ' שלז
פ"ז מ"א שלא יזרע על העפר שע"ג הגפן הטמון בארץ אא"כ יש ע"ג עפר ג"טשערי תשובה אגה"ת אות לא
פ"ז מ"ד ר"ש מי רביעית סי' קס סעיף ב סק"ז [הלכה]
פ"ז מ"ה אין אדם אוסר דבר שאינו שלו עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תקעז
פ"ז מ"ה אין אדם מקדש דבר שאינו שלומשך חכמה דברים פ' כב פס' ט
פ"ח מ"ב אסורין לחרוש ולמשוך ולהנהיגשערי תשובה שער ג אות צא
פ"ח מ"ד הנולדין מן הסוס עם הנולדים מחמור אסורין זה עם זה שערי תשובה (עם שערי חיים) שער שלישי מאמר צא
פ"ח מ"ה משנת חיים בראשית עמ' צט
פ"ח מ"ה אדני השדה אור גנוז (מוסקוביץ) עמ' תרכד
פ"ח מ"ה אדני השדה אמרי פנחס השלם - שער עולם ומלואו סי' יז
פ"ח מ"ה אדני השדה מין חיה ר' יוסי אומר מטמאות באוהל כאדםאור הצבי עמ' 187
פ"ח מ"ו כלב אי הוי מין חיה או בהמהקרן פני משה ח"א עמ' כג
פ"ח מ"ו אבל האדם מותר עם כולםאמת ליעקב עה"ת עמ' תקז
פ"ט מ"א אין אסור משום כלאים אלא צמר ופשתיםשערי תשובה אגה"ת אות כג
פ"ט מ"א בביהמ״ק היו כלאים מותרים אהבת שלום (קוסוב, תשנח) עמ' קכט
פ"ט מ"ב מצעות של כלאים אסור לישב עליהם אור אברהם - מגילת אסתר עמ' מד
פ"ט מ"ז הברסין כו' שיבדוק כו' בקונבוסשערי תשובה אגה"ת אות כג
פ"ט מ"ח נלוז הוא ומליז את אביו שבשמים עליונפש החיים עמ' 37
פ"ט מ"ח שוע טוי ונוזטוב טעם ויקרא עמ' קד
פ"ט מ"ט לבדים אסורין מפני שהם שועים וכו'טוב ירושלים ויקרא פי"ט פסוק יט
פ"ט מ"ט פיף של צמר כו' לא יקשור סרט כו'שערי תשובה אגה"ת אות כג
מסכת שביעית
פ"א מ"ב אין חורשין להן אלא מלא האורה וסלו חוצה לו אגרא דכלה ח"א עמ' ער, ח"ג עמ' רט
פ"א מ"ד חריש של ערב שביעית שהוא נכנס בשביעית אמרי נועם (מועדים) סי' ב לשבת חוהמ"פ
פ"א מ"ד רי"א מה חריש רשות וכו' עיוני רש"י שמות ח"ב עמ' תלח, תלט
פ"ב מ"ו מבריכין את האילן אור השמש (תשסח) עמ' כח, לב
פ"ב מ"ו שלשה ימים לקליטה אמרי נועם על התורה (דזיקוב, תשסג) בראשית ד, בחקותי א
פ"ד מ"ב שרה שנטייבה כ"ש אומרים וכו'טוב ירושלים ויקרא פכ"ה פסוק ה
פ"ד מ"י בפירוש המשניות לרמב"םשופרא דישראל (תשסו) עמ' שיא
פ"ז מ"ג לא יהא לוקט ירקות וכו'טוב ירושלים ויקרא פכ"ה פסוק ה
פ"ח מ"ד האומר לפועל הילך איסר וכו'טוב ירושלים ויקרא פכ"ה פסוק ה
פ"ז מ"ג תוי"ט משנת חיים ויקרא עמ' רמג
פ"ט מ"א הפיגם והירבוזין וכו'טוב ירושלים ויקרא פכ"ה פסוק ה
פ"ט מ"ב שלוש ארצות בארץ ישראל יהודה ועבר הירדן והגליל שיחות הרב צבי יהודה שמות עמ' 137, במדבר עמ' 424 ,395 ,369 ,250
פ"ט מ"ב שלש ארצות - יהודה עבר הירדן והגליל...שיחות הרב צבי יהודה דברים עמ' 411
פ"ט מ"ב שלש ארצות לביעור יהודה, ועבר הירדן, והגלילנועם אלימלך דף סה ע"ד
פ"ט מ"ד אוכלין על המובקר וכו'טוב ירושלים ויקרא פי"ט פסוק כ
פ"ט מ"י משנת חיים במדבר עמ' שלה
פ"י מ"א עיוני רש"י דברים ח"א עמ' שעה
פ"י מ"א הקפת החנות אינה משמטת רב ייבי (תשסט) ח"א עמ' רלא
פ"י מ"א הקפת החנות וכו' עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תרמז
פ"י מ"אאבן שהם עמ' קמ [הלכה]
פ"י מ"ב וכל מעשה ב"ד אין משמטין, בר"ש ברכת שלמה חו"מ עמ' מו [הלכה]
פ"י מ"ג פרוזבול אינו משמט זה אחד מן הדברים שהתקין הלל הזקן וכו'ראשית חכמה, מצוות פרק י אות ג
פ"י מ"ג נמנעו העם מלהלות וכו' השמר לך פן יהיה דבר עם לבבך בליעל לאמור וגו' שערי תשובה (עם שערי חיים) שער שלישי מאמר סז
פ"י מ"ג נמנעו מלהלוותמוסר המקרא והתלמוד עמ' סז
פ"י מ"ג שנמנעו העם מלהלוות כו'שערי תשובה שער כג אות סז, אגה"ת אות נ
פ"י מ"ד זה גופו של פרוזבול לב המשפט ח"א שיעור יח [הלכה]
פ"י מ"דאבן שהם עמ' קסב [הלכה]
פ"י מ"האבן שהם עמ' קסב [הלכה]
פ"י מ"ז הרודה דבש מהכוורת עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשה
פ"י מ"ח רוצח שגלה לעיר מקלטו וכו' יאמר להם רוצח אני אור אברהם ברכות עמ' קיח
פ"י מ"ח ר"ששבט סופר - שערי שמחה ח"א עמ' קסח
מסכת תרומות
פ"א מ"א חמשה לא יתרמו ואם תרם אין תרומתו תרומהתורת חסד עמ' קו
פ"א מ"א אין אדם מעשר דבר שאינו שלו חכמת התורה ויצא עמ' תקעח
פ"א מ"א רע"ב (קטן בנדבת המשכן) עיוני רש"י שמות ח"ב עמ' שעח
פ"א מ"ה אין תורמין... מן החיוב על הפטור ולא מן הפטור על החיובמשך חכמה במדבר פ' יח פס' כו
פ"א מ"ו משנת חיים דברים עמ' ריד, רנז, תצ
פ"א מ"ומי רביעית סי' קסד סעיף א סק"א [הלכה]
פ"א מט"ז תורמין יין, ומדבר שנגמר מלאכתו עיוני רש"י במדבר עמ' רצו
פ"ב מ"א רע"ב - פעמים נאמר גם על מילי דרבנן באמת אמרו, דהחמירו בזה באלו היה הלכה למשה מסיני אגרא דפרקא (תשסה) עמ' רו
פ"ג מ"ה האומר תרומת כרי זה בתוכוטהרת יו"ט ח"י עמ' רכ
פ"ג מ"ז ומנין שקדמו הבכורים לתרומה וכו'טוב ירושלים שמות פכ"ב פסוק כח
פ"ג מ"ז תרומה נקראת תרומה, וראשית עיוני רש"י במדבר עמ' רצו
פ"ד מ"ג עין יפה א' מארבעים, בינונית א' מחמשים וכו'ילקוט דברי חכמים בראשית סי' מד
פ"ד מ"ג שיעור תרומה עין יפה אחת מארבעיםס' החיים (תשנג) עמ' קנ
פ"ד מ"ג שיעור תרומה עין יפה כו'אמרי יוסף שמות דף צח ע"ד
פ"ד מ"ג שיעור תרומה, עין יפה - אחד מארבעים... והבינונית - מחמישים, והרעה מששיםנועם אלימלך דף מט ע"ג, צו ע"ג
פ"ד מ"ג שעור תרומה, עין יפה - אחד מארבעים וכו' והבינונית - מחמשים, והרעה - מששים בית ישראל (טויסיג) דברים עמ' קיב
פ"ד מ"ג שעור תרומה, עין יפה - אחר מארבעים וכו' והבינונית - מחמישים, והרעה - מששיםבית ישראל (טויסיג) תנינא ח"ב עמ' רלט
פ"ד מ"ז תרומה עולה באחד ומאה אמרי נועם על התורה (דזיקוב, תשסג) פקודי ה
פ"ה מ"ו חמשה לא יתרומואמת ליעקב עה"ת עמ' תקיח
פ"ה מ"ט סאה תרומה שנפלה לפחות ממאה וכו' שוגג מותר ואם מזיד אסורמאיר עיני חכמים מהדו"ג ח"א דף קנח
פ"ז מ"ב בת כהן שנישאת לישראל וכו' אינה משלמת חומש ובפי' הרמב"םמאיר עיני חכמים מהדו"א ח"א דף יז ע"א
פ"ז מ"ה משנת חיים דברים עמ' תלג
פ"ז מ"ז נישאת לאחד מן הפסולים משלמת קרן וחומש ומיתתה בחנק דברי ר' מאיר וחכמים אומרים...משך חכמה ויקרא פ' כא פס' ט
פ"ז מ"ח ר"מ ורא"שמי רביעית סי' קסד סעיף ב סקי"ב [הלכה]
פ"ח מ"ה ובר"שמי רביעית סי' קס סעיף ד סק"ב [הלכה]
פ"ח מ"ח יניחנו במקום המוצנע עיוני רש"י במדבר עמ' רחצ
פ"ח מ"ט חבית שנשברה ובר"מ שםחלק יעקב (קנטור) דרוש ט
פ"ט מ"ז שתילי תרומה שנטמאו שתלן טהרו מלטמאדברי שמואל (תשיג) עמ' קנג
פ"ט מ"ז שתילי תרומה שנטמאו שתלן טהרו מלטמאדברי שמואל (תשנח) עמ' קס
פ"ט מ"ז שתילי תרומה שנטמאו שתלן טהרו מלטמאתולדות שמואל עמ' קס
פי"א מ"ג אין עושין תמרים דבשמשך חכמה ויקרא פ' ב פס' יא-יב
פי"א מ"ט כרשיני תרומה מאכילים אותה לבהמה ולחיה ולתרנגוליםראשית חכמה, יראה פרק ד אות טז
פי"א מ"ג אין מביאין בכורים משקין עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשה
פי"א מ"ג אלא היוצא מן הזתים והענבים עיוני רש"י שמות ח"ב עמ' קסח
פי"א מ"ג משנת חיים בראשית עמ' פד
מסכת מעשרות
פ"א מ"ב מאימתי הפירות חייבות במעשרות התאנים משיבחילו וכו'שערי תשובה (עם שערי חיים) שער שלישי מאמר פג
פ"א מ"ב מאמתי הפירות חייבין במעשרשערי תשובה שער ג אות פג
פ"א מ"ה מוליך לביתו פטור מן המעשר אגרא דכלה ח"א עמ' תיד
פ"א מ"ז היין משיקפה עיוני רש"י במדבר עמ' רצז
פ"ה מ"ג משתביא שליש אגרא דפרקא (תשסה) עמ' קסו
פ"ה מ"ו בפיהמ"ש - ומוציא עליו ממקום אחראמת ליעקב עה"ת עמ' שסה
מסכת מעשר שני
פ"א מ"א אין מוכרין אותו וכו'טוב ירושלים דברים פכ"ו פסוק יב
פ"א מ"ג הלוקח בהמה לזבחי שלמים עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשלז
פ"א מ"ג משנת חיים דברים עמ' שכו
פ"א מ"ד הלוקח בהמה לזבחי שלמים עיוני רש"י דברים ח"א עמ' רפא
פ"א מ"ד משנת חיים בראשית עמ' קמב
פ"א מ"ה בפירוש הרמב"ם עיוני רש"י דברים ח"א עמ' שסז
פ"א מ"ה עיוני רש"י דברים ח"א עמ' שסח
פ"א מ"ו משנת חיים דברים עמ' שכח
פ"א מ"ז אין לוקחין בהמה טמאה וכו' עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשלו
פ"א מ"ז כל שהוא חוץ לאכילה ושתיה יאכל כנגדם עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשלה
פ"א מ"ז משנת חיים דברים עמ' שכז
פ"ב מ"א מע"ש ניתן לאכילה ושתיה וכו' עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשלד, תשלו
פ"ב מי"א משנת חיים דברים עמ' תפד
פ"ג מ"ד מדינה נקרא כל מדינה לבד מירושלים - רמב"ם אור אברהם - תשובה עמ' ת
פ"ג מ"ח הלשכות בנויות בקודש ופתוחות לחול תוכן חול וגגותיהן קודש וכו' אהל נפתלי עמ' סז
פ"ג מ"ח הלשכות בנויות בקודש כו'מכמני אשר עמ' צז
פ"ג מי"ב המשאיל קנקנין למע"ש ברכת שלמה חו"מ עמ' קצ [הלכה]
פ"ד מ"ד מערימין על מעשר שני כיצד? משך חכמה ויקרא פ' כז פס' לא
פ"ד מ"ד מערימין על מעשר שנימי השילוח (מישור) ח"א עמ' רעח
פ"ד מ"ז תוי"ט דרכי חושן עמ' קנא [הלכה]
פ"ה מ"ב כרם רבעי עיוני רש"י דברים ח"א עמ' שסה
פ"ה מ"ד כיצד פודין נטע רבעי כו'שערי תשובה אגה"ת אות לא
פ"ה מ"ו מתבערים בכל מקום עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשכד
פ"ה מ"ט מעשה בר"ג והזקנים שהיו באין בספינה עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשכה
פ"ה מ"י היו מתודין וכו' עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשכג
פ"ה מ"י לגר ליתום ולאלמנה עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשכו
פ"ה מ"י מתודין על תרומות עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשכה
פ"ה מי"א הא אם הקדים אינו מתודהאמת ליעקב עה"ת עמ' תקיז
פ"ה מי"א ככל מצותך אשר צויתנימי השילוח (מישור) ח"ב עמ' קכד
פ"ה מי"א משנת חיים דברים עמ' תפח
פ"ה מי"ב הביאותיו לבית הבחירהאמת ליעקב עה"ת עמ' תקיט
פ"ה מי"ב ולא נתתי ממנו למת (ובר"ש) תרומות עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשלד
פ"ה מי"ב לא לקחתי הימנו ארוןטוב ירושלים דברים פכ"ו פסוק יד
פ"ה מי"ב שמחתי ושמחתי בובינה לעתים דרוש נח עמ' שעח
פ"ה מי"ב שמעתי בקול ה' אלקי - הבאתי לבית הבחירהכתבי הרב נתן פרידלאנד ח"א עמ' 405
פ"ה מי"ב משנת חיים דברים עמ' תפא, תפג
פ"ה מי"ג השקיפה וכו' עשינו מה שגזרת עלינו עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשלט
פ"ה מי"ג כדי שתתן טעם בפירות שיחות הרב צבי יהודה במדבר עמ' 178
פ"ה מי"ד אבל לא גרים ועבדים משוחררים שאין להם חלק בארץמשך חכמה דברים פ' כו פס' לו
פ"ה מי"ד אף לא כהנים ולוייםמשך חכמה דברים פ' יח פס' ו
פ"ה מי"ד גרים וכו' אף כהנים אינם מתודים עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תעב
פ"ה מי"ד כהנים ולווים מתודים משום שיש להם ערי מגרשאבן ישפה עמ' 6
פ"ה מי"ד מכאן אמרו ישראל וממזרים מתוודים אבל לא הגרים רב ייבי (תשסט) ח"א עמ' רלו
פ"ה מי"ד משנת חיים במדבר עמ' תקנט
פ"ה מי"ד משנת חיים בראשית עמ' תמב
פ"ה מי"ד משנת חיים דברים עמ' שז, תפב
פ"ה מט"ו ביטל את המעורריםאור הרעיון עמ' קלד, קנז
פ"ה מט"ו מלאכת שלמה - המעורריםאור הרעיון עמ' קנז
מסכת ערלה
פ"א מ"א הנוטע לסייג וכו'טהרת יו"ט ח"י עמ' ריט
פ"א מ"ג אילן שנעקר ממקומו עם הסלע שלו וכו'היהדות הלאומית עמ' 171
פ"א מ"ג מאן דאכל דלאו דיליה בהית לאסתכולי באפיה חכמת התורה תולדות עמ' תא
פ"א מ"ח והקליפין אסורין בהנאהשערי תשובה אגה"ת אות לא
פ"ב מ"א התרומה ותרומת מעשר מצטרפין עיוני רש"י במדבר עמ' רצה
פ"ג מ"ט החדש אסור מן התורה בכל מקום שערי תשובה (עם שערי חיים) שער שלישי מאמר קה
פ"ג מ"ט החדש אסור מן התורה בכל מקום וכו'טוב ירושלים ויקרא פ"ז פסוק כה
מסכת חלה
פ"א מ"א חמשת מיני דגן החייבים בחלה ברכות אבי דף פא ע"ב
פ"א מ"ז נשים שנתנו לנחתוםאמת ליעקב עה"ת עמ' תז
פ"א מ"ח עיסת הכלבים וכו' עיוני רש"י במדבר עמ' סא
פ"א מ"ח פיהמ"ש להרמב"ם - כל שפטור מחלה אין יוצאים בו בפסח עטרת חן ח"ב עמ' יג
פ"א מ"ט בחלה צריך שיהיו שיריה נכרים מי מרום חי"א עמ' צ
פ"א מ"ט האומר כל גרני תרומה לא אמר כלום מי מרום חי"ג עמ' קיח
פ"א מ"ט האומר כל עיסתי תהא חלה לא אמר כלום עיוני רש"י במדבר עמ' רכה-רכו
פ"ב מ"א פירות חוצה לארץ שנכנסו לארץ חייבים בחלהמשך חכמה במדבר פ' יא פס' יב, פ' יח פס' כו
פ"ב מ"ג מי שאינו יבול לעשות עיסתו בטהרה אור גנוז (מוסקוביץ) עמ' רפג
פ"ג מ"ו ואם ספק חייבשערי תשובה אגה"ת אות לב, סז
פ"ג מ"ז העושה עיסה מן החטים ומן האורז וכו' אמרי אלימלך עמ' קמג-קמד
פ"ד מ"ד קב חדש וקב ישן שנשכו זה בזה וכו' אמרי נועם (מועדים) סי' נג לחנוכה
פ"ד מ"ח שתי חלות אחת לאור ואחת לכהןשערי תשובה אגה"ת אות לב, סז
פ"ד מ"ט ונותן הפדיון לכהןשערי תשובה אגה"ת אות מד
פ"ד מ"י ולא קיבלו מהם ובתוי"ט שם עיוני רש"י שמות ח"ב עמ' רטו
פ"ד מי"א אף הוא העלה את בניו וכו' אור אברהם - מסכת מגילה עמ' רצו
פ"ד מי"א ביכורי יין ושמן עיוני רש"י דברים ח"א עמ' קצג
פ"ד מי"א הביא בכורי יין ושמן ובראשונים עיוני רש"י שמות ח"ב עמ' קסח, קסט
מסכת ביכורים
פ"א מ"ב אין מביאין בכורים חוץ משבעת המינים עטרת ישראל (באהפאלי) עמ' קע
פ"א מ"ג ואינו מביא אלא מן המובחר שבשדהופירוש המכבי דברים עמ' קכד
פ"א מ"ג אין מביאין ביכורים משאינם מן המובחראור הרעיון עמ' שו-שז
פ"א מ"ג אין מביאין בכורים חוץ משבעת המינים ס' החיים (תשנג) עמ' לב*
פ"א מ"ג אין מביאין בכורים קודם עצרת אמרי יוסף דברים דף פ ע"ג
פ"א מ"ג אין מביאים ביכורים קודם עצרת אוצר המאמרים (וייס) עמ' רצג
פ"א מ"ג לא מתמרים שבהרים כו' עיוני רש"י שמות ח"ב עמ' תנא
פ"א מ"ג זית אגורי עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשד
פ"א מ"ד מביאין ואינם קורין עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשטז
פ"א מ"ד גר מביא ביכורים ואינו קורא לפי שאינו יכול לומר לאבותינו ברכות אבי דף ט ע"א, מד ע"ב
פ"א מ"ד הגר מביא ואינו קורא שאינו יכול לומרמשך חכמה דברים פ' כו פס' טו
פ"א מ"ד גר מביא ואינו קורא עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשיט
פ"א מ"ד הגר מביא ואינו קורא אור אברהם דברים עמ' רסט
פ"א מ"ד הגר מביא ואינו קורא רב ייבי (תשסט) ח"א עמ' רלו
פ"א מ"ד הגר מביא ואינו קורא וכו' אור אברהם - רות עמ' קמד
פ"א מ"ד משנת חיים במדבר עמ' רו
פ"א מ"ד משנת חיים דברים עמ' תפב
פ"א מ"ו הקונה שני אילנות בתוך של חבירו, מביא ואינו קוראנועם אלימלך דף צז ע"א
פ"א מ"ו מעצרת ועד החג עיוני רש"י שמות ח"ב עמ' ריד-רטו
פ"א מ"ו מעצרת ועד החג משיבת נפש עמ' רנ
פ"א מ"ו מעצרת ועד החג מביא וקורא אוצר המאמרים (וייס) עמ' רצג
פ"א מ"ו מן החג ועד חנוכהשופרא דישראל (תשסו) עמ' רג
פ"א מ"ו מן החג ועד חנוכהשופרא דישראל (תשסו) עמ' רג
פ"א מ"ח הפריש בכוריו נבזזו וכו' אור אברהם - מסכת מגילה עמ' שצ
פ"א מ"ט בכורים חייב באחריותן אור אברהם דברים עמ' רסז
פ"א מ"ט ביכורים חייב באחריותן עד שיגיע להר הבית עיוני רש"י במדבר עמ' מט
פ"א מ"י אין מביאין ביכורים מארץ סיחון ועוג עיוני רש"י דברים ח"א עמ' צד
פ"א מ"י אין מביאים ביכורים מעבר הירדן שאינה ארץ זבת חלב ודבשמשך חכמה שמות פ' לג פס' ב-ג
פ"א מ"י אין מביאין ביכורים מעבה"יקרן פני משה ח"א עמ' קב
פ"א מ"י מחלוקת ת"ק ור"י הגלילי האם נוהג ביכורים בעבר הירדןמשך חכמה במדבר פ' לד פס' ב
פ"א מ"י עבר הירדן לביכורים, וכר"שקרן פני משה ח"א עמ' קעו
פ"א מ"י דברי פנחס (דאוויד) ח"ב עמ' שיז
פ"ב מ"א הזיד בתרומה במיתה דרשות מהר"ם בנעט עמ' קנט
פ"ב מ"א התרומה והביכורים חייבים עליהם מיתה עיוני רש"י דברים ח"א עמ' שב
פ"ב מ"א התרומה והבכורים חייבין עליהן וכו' והן נכסי כהן אור אברהם דברים עמ' רסז
פ"ב מ"א התרומה והביכורים אסורים לזריםבינה לעתים דרוש נט עמ' שפח
פ"ב מ"א ראיית פני הבית בבכורים משבאו לעזרה - ר"ש אור אברהם דברים עמ' רסז
פ"ב מ"א ביכורים בעי הערב שמש ואין כפרה מעכבתקרן פני משה ח"א עמ' רמב
פ"ב מ"ב שהמעשר והבכורים טעונין ודויאמת ליעקב עה"ת עמ' תקכ
פ"ב מ"ב משנת חיים במדבר עמ' רצז
פ"ב מ"ג יש בתרומה ומעשר מה שאין כן בבכורים אור אברהם ויקרא עמ' רסא
פ"ב מ"ג יש בתרומה ומעשר מה שאין כן בבכורים אור אברהם ויקרא עמ' רסא
פ"ב מ"ג תרומה ומעשר יש להם שיעור משא"כ בכורים אור אברהם דברים עמ' רס
פ"ב מ"ג הביכורים אינם נוהגים אלא בפני הבית עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשא
פ"ב מ"ד יש בביכורים מה שאין בתרומהקרן פני משה ח"א עמ' רלט
פ"ב מ"ד הבכורים נקנין במחובר לקרקע אור אברהם דברים עמ' רסז
פ"ב מ"ד שהבכורים נקנין במחובר לקרקע אור אברהם - מסכת מגילה עמ' שצ
פ"ב מ"ד עושה אדם כל שדהו בכורים - ר"ש רמב"ם אור אברהם ויקרא עמ' רסא, רסב
פ"ב מ"ד עושה אדם כל שדהו בכורים - רמב"ם, ר"ש אור אברהם דברים עמ' רסא
פ"ב מ"ד עושה כל שדהו ביכורים עיוני רש"י במדבר עמ' רכז
פ"ב מ"ח לא הכריעו חכמים מהו כוי בהמה או חי' אור גנוז (מוסקוביץ) עמ' שיג
פ"ג מ"א כיצד מפרישין ביכוריםרבנו בחיי עה"ת ח"ג עמ' תיא-ד
פ"ג מ"א כיצד מפרישין את הביכורים? שיחות הרב צבי יהודה במדבר עמ' 258
פ"ג מ"א כיצד מפרישין את הבכורים? יורד אדם לתוך שדהו ורואה תאנה שבכרה... קושרו בגמי...נועם אלימלך דף צו ע"ד
פ"ג מ"א כיצד מפרישין הבכורים כו'טהרת יו"ט ח"י עמ' שצח
פ"ג מ"א כיצד מצות ביכורים וכו' אור אלימלך עמ' ח
פ"ג מ"א אדם יורד לתוך שדהו ורואה תאנה שבכרה וכו' ילקוט דברי חכמים בראשית סי' מד
פ"ג מ"א אדם יורד לתוך שדהו ורואה חאינה שביכרה כורך עליה גמיאהל אלימלך עמ' צא
פ"ג מ"א אדם יורד לתוך שדהו ורואה תאנה שביכרה עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשה
פ"ג מ"א יורד אדם לתוך שדהו ורואה תאנה שביכרה עיוני רש"י דברים ח"א עמ' שסב
פ"ג מ"א הרואה תאנה שבכרה כורך עליה גמי אמרי נועם (מועדים) סי' א, י, לשבועות
פ"ג מ"א הרואה תאנה שביכרה כורך עליו גמי אהל נפתלי עמ' קעו
פ"ג מ"א הרואה תאנה שבכרה כורך עליה גמי אמרי נועם על התורה (דזיקוב, תשסג) ויקרא יז
פ"ג מ"א ראה תאנה שביכרהמשך חכמה דברים פ' כו פס' ב
פ"ג מ"א קושרו בגמי ואומר וכו' עיוני רש"י שמות ח"ב עמ' רכג
פ"ג מ"א חוזר וקורא אותם ביכורים מאחר שיתלשו מן הקרקעמשך חכמה דברים פ' כו פס' ב
פ"ג מ"א עיקר בכורים הוא א' לבד - שנות אליהו אור אברהם דברים עמ' רס
פ"ג מ"א עיקר בכורים הוא א' לבד - שנות אליהו אור אברהם ויקרא עמ' רסא
פ"ג מ"ב כיצר מעלים ביכוריםקרן פני משה ח"א עמ' רו
פ"ג מ"ג הקרובים מביאים התאנים והענבים והרחוקין מביאים גרוגרות וצימוקיםבינה לעתים דרוש נט עמ' שפח
פ"ג מ"ג השור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהבמסילת ישרים עמ' תקלז
פ"ג מ"ג והשור הולך לפניהם וקרנות מצופות זהב ועטרה של זית בראשוס' החיים (תשנג) עמ' סז
פ"ג מ"ג והשור הולך לפניהם וקרניו מצופים זהב אמרי יוסף דברים דף פ ע"ד
פ"ג מ"ג היה שור מעוטר בביכורים הולך לפניהם, ועיון יעקב דרשות מהר"ם בנעט עמ' פז
פ"ג מ"ג וקרנותיו מצופות זהב וכו'דרשות שבט הלוי עמ' קעג
פ"ג מ"ג החליל מכה לפניהםנועם אלימלך דף יא ע"א
פ"ג מ"ג החליל מכה לפניהם וכו' עטרת חן ח"ב עמ' קו
פ"ג מ"ג הפחות הסגנים והגזברים יוצאים לקראתם וכו' ס' החיים (תשנג) עמ' קיט
פ"ג מ"ג לפי כבוד הנכנסים היו יוצאיןכתבי הרב נתן פרידלאנד ח"א עמ' 319
פ"ג מ"ג תויו"ט ד"ה הפחות, דיוקים בסגנון המקראקרן פני משה ח"א עמ' רטו
פ"ג מ"ד הגיעו להר הבית - אפילו אגריפס המלך נוטל הסל על כתיפו ונכנסנועם אלימלך דף צו ע"ד
פ"ג מ"ד אפי' מלך נוטל על כתפו וקוראפירוש המכבי דברים עמ' קכו
פ"ג מ"ד אפי' אגריפס המלך היה נוטל הסל על כתפוראשית חכמה, מצוות פרק ד אות ד
פ"ג מ"ד אפי' אגריפס המלך נוטל הסל על כתפו ונכנסבינה לעתים דרוש נט עמ' שפח
פ"ג מ"ד הגיע לעזרה ודברו הלויים בשיר אוצר המאמרים (וייס) עמ' נ
פ"ג מ"ו קורא מהגדתי היום וגו' שגומר הפרשה אור אברהם - הגדה של פסח עמ' קמח
פ"ג מ"ו בעלים אוחזים בשפת הטנא והכהן תחת שוליו אור אברהם דברים עמ' רסה
פ"ג מ"ו הכהן מניח ידו תחת יד הבעלים ומניף עטרת ישראל (באהפאלי) עמ' קעא
פ"ג מ"ו כהן מניח ידו תחתיו ומניפו עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשי, תשטו
פ"ג מ"ו ביכורים הוי כקדשי מזבח, ובתויו"ט ד"ה בצרקרן פני משה ח"א עמ' רמב
פ"ג מ"ז וכל מי שאינו יודע לקרות מקרין אותואמת ליעקב עה"ת עמ' תקטז
פ"ג מ"ז משיבת נפש עמ' ריא
פ"ג מ"ח העשירים מביאים בכוריהם בקלתות של כסף ושל זהב והעניים מביאין אותם בסלי נצרים של ערבה ס' החיים (תשנג) עמ' סז
פ"ג מ"ח העשירים מביאים בקלתות של זהבמסילת ישרים עמ' תקלז
פ"ג מ"ח העשירים מביאין בקלתות מדבר קדש מועדים ח"א עמ' יז
פ"ג מ"ח העשירים מביאים בקלתות של כסףקרן פני משה ח"א עמ' רלט
פ"ג מ"ח והסלים והביכורים ניתנין לכהנים מאיר עיני חכמים מהדו"ג ח"א דף קנט
פ"ג מ"ט מעטרין את הביכורים עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשג
פ"ג מ"י ר"ש אומר שלש מדות בביכורים וכו' אור ישע (ראפשיץ) עמ' קמג
פ"ג מ"י שלש מדות בבכוריםמסילת ישרים עמ' תקלז
פ"ג מ"י שלש מדות בבכורים, הבכורים ותוספת הבכורים וכו' אור אברהם ויקרא עמ' רסג
פ"ג מ"י תוספת ביכורים (עי' משנה ראשונה) עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשו
פ"ג מ"י תוספת בכורים פטורה מן הרמאי, ואף מן הודאי - ר"ש אור אברהם דברים עמ' רסא
פ"ג מי"ב למה אמרו הבכורים כנכסי כהן וכו' אור אברהם - מסכת מגילה עמ' שפט
פ"ג מי"ב נכסי כהן עיוני רש"י במדבר עמ' מז
פ"ג מי"ב ר' יהודה אומר אין נותנים אותם אלא לחברמשך חכמה דברים פ' כו פס' ד
פ"ג מי"ב אין נותנין אלא לכהן חבר עיוני רש"י דברים ח"ב עמ' תשז
פ"ג מי"ב נותנים אותם לאנשי משמרמשך חכמה דברים פ' כו פס' ד
פ"ד הגהות הגרי"פ - מנין פרקי המשניות הם תקכ"ג ולא תקכ"ח אגרא דפרקא (תשסה) עמ' רלז

מכון הלכה ברורה
ירושלים ת"ד 6275

פרטים נוספים
בטל' 02‎-6521259
פקס 02‎-6537516

ראשי | מידע | השיטה | פרסומים | דוגמא | תרומות | הסכמות | גלרית תמונות | בית מדרש וירטואלי
ספריה וירטואלית | הלכות פסח | הלכות חנוכה | מפתח לרמב"ם | נושאי הבירורים | פרשת השבוע
דף יומי | מצגות | מפתח לאגדות | מאגרי מידע | תקוני טעויות דפוס | כתוב אלינו

HOME | ABOUT HALACHA BRURA | THE TECHNIQUE | EXAMPLE | RARE BOOK
SERVICE

PUBLICATIONS | DONATIONS | ENDORSEMENTS (HASKAMOT) | WEEKLY
PARSHA
| CONTACT US